Skip to content

Μνημείο της Εθνικής Αντίστασης στη Σοχώρα Ρεθύμνου

Το μνημείο δημιουργήθηκε για να τιμηθούν οι αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης 1941- 1945 από το Νομό Ρεθύμνου, που σκοτώθηκαν πολεμώντας τους Γερμανούς ή εκτελέστηκαν από τους κατακτητές ή δολοφονήθηκαν από το αστικό κράτος μετά την κατοχή. Στη Σοχώρα Ρεθύμνου έχει στηθεί μνημείο για τους 32 μαχητές που έπεσαν στον αγώνα ενάντια στους ναζί κατακτητές.


Η ένοπλη αντίσταση στο Ν. Ρεθύμνου ξεκινά από πρωτοπόρους αγωνιστές που συγκρότησαν τις πρώτες αντιστασιακές ΕΑΜικές οργανώσεις, ενώ η πρώτη ομάδα του ΕΛΑΣ σχηματίστηκε στις αρχές του 1943. Κατά τη διάρκεια της δράσης του ο τοπικός ΕΛΑΣ έδωσε πολλές μάχες με τους Γερμανούς κατακτητές, όπως οι μάχες στις Μπαλές, Κοξαρές, Κιουμπριά, η πρώτη και δεύτερη Μάχη των Ποταμών. Επίσης συμμετείχε με ένα λόχο στη μάχη της Παναγιάς στα Χανιά, στο σαμποτάζ της Δαμάστας και στην επιχείρηση για την απελευθέρωση Ανωγειανών ομήρων. 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΝΗΜΕΙΟΥ

Τοποθεσία
Νομός Ρεθύμνης
Φορέας Υλοποίησης
ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ
Έτος Κατασκευής
2004